top of page
Zoeken
  • Foto van schrijverMargot Peeters

A month in the life of a Lifestyle PR intern @MMBSY

Ik kan het zelf niet geloven maar het is zover. Mijn tweede maand bij MMBSY is gepasseerd. Opnieuw neem ik jullie mee doorheen de vier weken die ik als stagiaire Lifestyle PR heb ervaren. Benieuwd naar welke taken ik afgelopen weken heb uitgevoerd, lessen die ik heb geleerd en waar ik aan heb gewerkt? Ik vertel het je graag ;-)


Week five @MMBSY

Enkele van mijn taken in week vijf:

  • Beelden downloaden en herbenoemen

  • Webinar volgen & samenvatten

  • Lijst influencers centraliseren

  • Influencer seeding opvolgen

  • Persaanvraag behandelen

  • Bestellingen uitvoeren

  • Trendmail aanpassen

  • Seeding preppen

  • Stories opvolgen

  • Headers maken

  • Research

Hieronder enkele voorbeeldjes van de headers die ik heb gemaakt & trendmails waaraan ik heb meegewerkt. Als je zin hebt om ze te lezen, go ahead: Trends - Pressroom (mmbsy.be)


Week six @MMBSY

Deze week zag er een beetje anders uit aangezien ik woensdag 23 maart verwacht werd op school voor de terugkomdag. Een dagje geen stage, maar wel terug naar Thomas More voor een groepsgesprek met medestudenten en een individueel gesprek met mijn stagebegeleider. Na zes weken valt er natuurlijk al wel wat te bespreken zoals mijn tussentijdse evaluatie. De andere dagen heb ik onderstaande taken uitgevoerd:

  • Research trends & insights Food & Beverages

  • Stories toevoegen aan Stellar

  • New opportunity mailtje

  • Research MMBSY merch

  • Seeding opvolgen

  • Opvolgen gift

  • Reporting


Week seven @MMBSY

Pizza als luch op kantoor
Lunch ;-)

MMBSKI, deze week waren de collega's op ski trip.

Het was dus heel rustig op kantoor maar nog altijd gezellig met de thuisblijvers en stagiaires.


Donderdag kwamen de skiërs terug. De planning werd weer wat drukker, daarom had ik al veel voorbereid de eerste dagen van de week.


Wat ik niet snel zal vergeten, was de pizza die we 's middags hadden besteld. Pizza parmaham van De Standard! Heerlijk!


Enkele van mijn taken:

  • Research trends & insight Food & Beverages

  • Rapporten opstellen en aanvullen

  • Bi-weekly 121 met stagementor

  • Stories toevoegen aan Stellar

  • Evenement gift opvolgen

  • Seeding status opvolgen

  • Research MMBSY Merch

  • Research seeding

  • Header ontwerpen

  • Event follow-up

  • Golden Project


Week eight @MMBSY

VACAYYYY!! Ik ben er een weekje tussenuit gegaan. Mijn stage loopt gedurende 16 weken of dus vier maanden. Vanaf de zevende week mocht ik één weekje vakantie inplannen.

In mijn geval, de week van 4 tot 10 april. Een weekje gezellig met mijn zus en ouders naar Nederland. Spijtig genoeg viel het weer een beetje tegen maar daar hebben we ons niet door laten stoppen. We hebben veel gewandeld en zijn gaan uitwaaien langst de Hollandse kust.


Even mijn batterijen terug opladen voor de volgende 8 weken aangezien deze druk gaan worden met de MMBSY Pressdays op de planning en heel wat andere lopende projecten.


Keep you posted!


XXX

Margot

29 weergaven0 opmerkingen

Recente blogposts

Alles weergeven
bottom of page