top of page
Zoeken
  • Foto van schrijverMargot Peeters

A month in the life of a Lifestyle PR intern @MMBSY

Wauw! Die eerste maand is voorbij gevlogen. We zijn verdorie exact één maand na de start van mijn stage bij MMBSY op 14 februari. Time flies when you're having fun!


Recap februari 2022

Na een vermoeiende examenperiode in het begin van het jaar, was het tijd om er even tussenuit te gaan. Lesvrije week, het perfecte moment voor een kleine citytrip. Even de batterijen opladen in Rome voor we er weer invliegen.


When in Rome ...

Na een fantastische citytrip naar Rome, stond de volgende uitdaging al voor de deur. Een stage van 15 weken lang bij MMBSY in Antwerpen. SPANNENDDDD!!!


Week one @MMBSY

Op Valentijn, 14 februari, zijn de 15 weken stage van start gegaan. Na een welcome call met mijn stagementor Lieselot, stond de eerste (wekelijkse) PR Lifestyle meeting op de planning. Alle collega's hebben zichzelf voorgesteld en vervolgens hebben we de planning van de eerste week overlopen. Mijn eerste dag ben ik rustig kunnen starten. Naast de welcome call, wekelijkse Lifestyle PR meeting en tweewekelijkse PR team meeting in de voormiddag, heb ik een introductie gekregen van de gebruikte programma's (Prezly, MediaSpecs, ...). In de namiddag kreeg ik de tijd om mijn eerste opdracht uit te voeren: een pitchmail vertalen naar het Frans. Verder nam ik de tijd om alle informatie nog eens goed door te nemen.


Andere taken van de eerste week:

  • Themanummers verzamelen lifestyle/food&drinks/deco/travel/beauty/kids

  • Beelden herbenoemen en op Prezly zetten

  • Headers press release ontwerpen

  • Brainstorm FW22 Press Days

  • Follow-up pakket showroom

  • Pers- en pitchlijst opstellen

  • Lijst partners aanvullen

  • Trendmails schrijven

  • Research


Week two @MMBSY

In de week van 21 februari kreeg ik de kans om voor de eerste keer naar kantoor te gaan. Dinsdag en woensdag spendeerde ik samen met een hele hoop collega's in de creative hub, PAKT waar het kantoor van MMBSY gevestigd is.

Ik kreeg opnieuw de kans een hele hoop taken uit te voeren waaronder:

  • Headers in Photoshop maken

  • News updates verzamelen

  • Perslijsten samenleggen

  • Beelden herbenoemen

  • Research voor seeding

  • Perslijsten aanvullen

  • Research Influencers

  • Trendmails schrijven


Week three @MMBSY

De eerste twee weken achter de rug, eerste keer naar kantoor kunnen gaan en een heleboel taken uitgevoerd voor het Lifestyle team van MMBSY. Geen enkele dag zag er hetzelfde uit, altijd heel veel afwisseling. Love it!

  • Aantal volgers van influencers toevoegen aan spreadsheet

  • Stories van mommie influencers toevoegen aan Stellar

  • Golden Project voor hogeschool opstarten

  • Influencers opsplitsen in subcategorieën

  • Meeting notes webinar structureren

  • Thematic newsletters controleren

  • Persberichten in Prezly zetten

  • Visuals zoeken en toevoegen

  • Maandrapport aanvullen

  • Seeding opvolgen

  • Headers opmaken


Week four @MMBSY

Week vier, de week waarin we Internationale Vrouwendag vieren (met taart bij MMBYS 😊), was een week gevuld met heel wat research, een enorm belangrijk onderdeel binnen PR. Research naar mogelijke workshops voor een event, naar producten van klanten die in trendmails gebruikt kunnen worden, naar beauty media/journalisten, naar niche profielen op Instagram en naar experten binnen de woon- en bouwsector.


Naast research heb ik nog veel verschillende taken uitgevoerd:

  • Stories van mommie influencers toevoegen aan Stellar

  • Headers opmaken voor persberichten en trendmails

  • Vertaling van persbericht in Prezly toevoegen

  • Zoektocht naar producten in de showroom

  • Seeding research en opvolging

  • Mails vertalen naar Frans

  • Mailadressen verzamelen

Vandaag 14/03 exact één maand na mijn eerste dag bij MMBSY kan ik zeggen dat ik het enorm leuke en leerrijke stage vind. Ik ben benieuwd wat er nog allemaal op de planning gaat komen te staan voor de volgende maanden. Ik kijk er alvast heel erg naar uit!

Keep you posted!


XXX

Margot
















18 weergaven0 opmerkingen

Recente blogposts

Alles weergeven
bottom of page